Datorgrafikas pulciņš II semestrī
Angļu valoda un dabaszinības - starppriekšmetu saikne mācību procesā
Mūsu projekta darba kompozīcijas centrā ir par Latvijas gada (2022) dzīvotni atzītā kritala - mājvieta, slēpnis un pat restorāns daudzām sugām. Kritala ir mežā guļošs, atmiris koks. To veidojot, par bāzi izmantojām vecu plastmasas cauruli, gar Daugavas krastu salasītos sprunguļus, dzelzs drātiņas un papīra līmlenti. Uzsvars uz kritalu tika likts tāpēc, ka šogad Latvijā tai ir vērsta īpaša uzmanība. Kritala ir mājvieta daudzām sēņu, gļotsēņu, ķērpju, sūnu, gliemežu un kukaiņu sugām. Tāpat kritalas kļūst par maltītes vai paslēpšanās vietu citiem meža iemītniekiem, piemēram, putniem un zīdītājiem. Latvijas Dabas fonds uzsver, ka tās kukaiņus sugas, kuras apdzīvo kritalas, dzīvos kokus neapdraud, jo uz kritalām un dzīviem kokiem mājo dažādas kukaiņu sugas. Līdz ar to nav ne mazākās vajadzības kritalas no meža izvākt, kā nereti maldīgi tiek uzskatīts.
Lai pagatavotu bioloģiski daudzveidīgos elementus, sākotnēji skolēni dabaszinību mācību priekšmetā atsvaidzināja zināšanas par barības ķēdēm, kā arī uzzināja, kādi ir 2022.gada Latvijas simboli.
Barības ķēdēs, ar kurām mēs projektā attēlojām barošanās attiecības starp organismiem, kas dzīvo apkārt mūsu izvēlētajai dzīvotnei, centāmies atrast vietu Latvijas gada putnam - lakstīgalai (Luscinia luscinia), pelēkbrūnajai upmalu pogotājai un gada kukainim - mārītei (Harmonia axyridis) ēdelīgajai austrumu ienācējai. Darbā attēlojām arī Latvijas gada augu - parasto purvpapardi (Thelypteris palustris Schott) - vides atveseļotāju.
Ar šo darbu vēlējāmies vērst uzmanību Latvijas nacionālajiem simboliem un nepieciešamībai saglabāt bioloģisko daudzveidību - runāt par kritalām, kā par svarīgu elementu, vietu kur būt dzīvības tīklam.
Angļu valodas stundās bērni apguva jaunu vārdu krājumu saistībā ar šo tēmu, strādāja komandās, veidoja barības ķēdes ar floru un faunu 3D formātā. Projektā, galvenokārt, tika izmantoti "zero-waste" materiāli: avīzes, kartons, plastmasas pudeles, maisiņi, utt. Pēc tam paveiktie darbi tika prezentēti angļu valodā un, visbeidzot, izlikti kopējā stendā.
Kopā projektā piedalījās aptuveni 86 skolēni.
Projekta ietvaros tika filmēts arī īss video kā daļa no konkursa pieteikuma.
Liels paldies visiem bērniem par aktīvu un ieinteresētu darbošanos! Veiksmi konkursā!
Skolotājas, D.Bebriša un J.Blaua
Angļu valodas pulciņa 2022.gada decembra aktivitātes
Adventes laikam sākoties, pulciņa skolēni, atpūšoties no dalības konkursos, prātoja par to, kā interesantā un vienkāršā veidā varētu aktualizēt jautājumu par labā vairošanu skolā jeb citiem vārdiem, kā biežāk likt garāmgājējiem, skolēniem un skolotājiem - pasmaidīt. Tika meklētas idejas dažādos interneta avotos, kā rezultātā, bērni atrada atbilstošu aktivitāti ar nosaukumu "PAY-IT-FORWARD. It costs nothing to be kind." (Tulk. "PADOD TĀLĀK. Tas nemaksā ne nieka - būt laipnam"). Skolēni izdrukāja konkrētās aktivitātes sagatavi un novietoja to skolas gaiteņa stendā. Skolēniem bija iespēja noplēst strēmeli un pirms tās nodošanas kādam garāmgājējam, izdarīt kaut ko jauku, piemēram, apskauties, izteikt kādu komplimentu vai sasmīdināt. Papīra strēmeles šādā veidā turpināja savu laipnības ceļu.
Savukārt, 21.12.2022 Aizkraukles luterāņu baznīcā pulciņa bērni 6.klašu Ziemassvētku koncerta ietvaros atrādīja iestudētu reliģisku lugu angļu valodā, kurai bija ilgi un cītīgi gatavojušies. Lugas galvenā doma - Jēzus Kristus nākšana pasaulē.
Skolotāja, D.Bebriša
![](https://site-427091.mozfiles.com/files/427091/medium/WhatsApp_Image_2023-01-02_at_16_48_23.jpeg)
![](https://site-427091.mozfiles.com/files/427091/medium/WhatsApp_Image_2023-01-02_at_16_46_36.jpeg)
![](https://site-427091.mozfiles.com/files/427091/medium/WhatsApp_Image_2023-01-02_at_16_49_18.jpeg)
Datorgrafikas pulciņa skolēnu darbi
Draudzības krastmalā skolēni zināšanas apgūst kombinēti
“Merge EDU” angļu valodas stundās rod lielisku starppriekšmetu saikni ar citiem mācību priekšmetiem. Ideja par “Merge EDU” aktivitātes “Merge Cube” izmantošanu angļu valodas stundās radās, iedvesmojoties no svešvalodu jomas sanāksmes Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā. “Merge Cube” dod iespēju skolēniem mācīties, izmantojot vairākas maņas – dzirdi, redzi, tausti. Mājas lapā www.mergecube.com jālejupielādē kuba trafarets un jāizdrukā. Skolēns to izgriež un salīmē kuba formā. Saslēdzoties ar aplikāciju “Merge Explorer”, kubs, atkarībā no izvēlētās tēmas, pārvēršas par zemeslodi, sauli, cilvēka vai dzīvnieka ķermeni, u.c.
6.klašu angļu valodas stundās “Merge Cube” parādījās, sākoties tēmai – savvaļas dzīve. Domāju, ka bērniem tas varētu šķist saistoši, apgūt jaunu vārdu krājumu interaktīvā, mazliet neierastā veidā. Skolēnus šī aktivitāte aizrāva tik ļoti, ka viņi sāka pētīt arī citas tēmas – anatomiju (cilvēka ķermenis), dizainu un tehnoloģiju (dažādi materiāli, to svars, blīvums), astronomiju (Saules sistēma), u.tml.
Priecē arī tas, ka šī aktivitāte radīja lielisku saikni ar tādiem mācību priekšmetiem kā matemātika un dabaszinības. Matemātikā 6.klašu skolēniem aktuālā stundas tēma bija kubs ar sasniedzamo rezultātu, apgūt tādus jēdzienus kā šķautne, skaldne, virsotne, virsmas laukums, izklājums un uzdevums – pašiem izveidot precīzu kubu. Savukārt attiecībā uz dabaszinību mācību priekšmetu, darbojoties ar kubu caur augstāk minēto aplikāciju, bija iespēja izpētīt daudz un dažādus tematus, piemēram, barības ķēdi, atsevišķu dzīvnieku attīstības stadijas, zemeslodes slāņus, utml.
Maģiskais kubs tagad atrodas 3 mācību kabinetos – angļu valodas, matemātikas un dabaszinību.
No sirds iesaku izmantot šo aktivitāti, lai nodarbības padarītu saistošākas un interaktīvākas. Šis ir arī lielisks veids, kā diferencēt skolēnu mācību procesu, dodot iespēju spēcīgākiem bērniem, darboties ar to mājās, pašvadīti, papildinot vārdu krājumu angļu valodā, uzlabot svešvalodas lasītprasmi un iegūt papildus zināšanas citās mācību jomās.
Angļu valodas skolotāja, Dace Bebriša
Aizkraukles novada vidusskola
6. klases ekskursija uz Baldones observatoriju un Vizium Zinātnes centru Ventspilī
10. novembrī 6.A klase un audzinātāja Kristīne Balta devās klases ekskursijā uz Baldones observatoriju un Venspils zinātnes centru VIZIUM.
Pirmo apmeklēja Baldones observatoriju, skolēni tika iepazīstināti ar Baldones Šmita teleskopu, kas ir lielākais Baltijā un 12. lielākais šādas sistēmas teleskops pasaulē. Observatorijā spēlēja spēles, apskatīja planētas, zvaigznājus, un klausījās izzinošu lekciju. Skolēniem ļoti patika demonstrācija kā tiek atvērts observatorijas jumts.
Nākamais ekskursijas pieturas punkts bija Venspils zinātnes centrs VIZIUM. Šajā centrā ekskursijas dalībniekus sagaidīja daudz un dažādas ekspozīcijas, kas interaktīvā un izklaidējošā veidā māca par dabaszinātnēm un tehnoloģijām. Skolēniem ļoti patika lāzera labirints, virtuālais izbrauciens ar amerikāņu kalniņiem. Tika apmeklēts Zinātnes šovs un radošā darbnīca “Rūba Goldberga mašīna”. Skolēni ar skolotājiem izmantoja iespēju un uzkāpa uz VIZIUM centra jumta.
6.A klase iesaka apmeklēt šīs vietas visiem, jo īpaši skolēniem. Šāda veida ekskursijas ļauj izprast zinātni, tehnoloģijas, kas var palīdzēt apgūt mācību priekšmetus un profesiju izvēli nākotnē.
Zinātne var būt ne tikai izzinoša, bet arī ļoti aizraujoša!
Keita Patrīcija Demkova
Putni skolā
Roboti veic uzdoto
Auduma apdrukas darbnīca
Muzeja "Kalna Ziedi"
darbinieces Valda un Līga skolā viesojās pie 4.klašu skolēniem. Darbnīcā bija iespēja apdrukāt līdzpaņemtus krekliņus, maisiņus un
citus vienkrāsainus kokvilnas izstrādājumus ar latviešu ornamentu zīmēm,
ziediem vai mežģīņu rakstiem no muzeja krājuma.
Skolēni darbojās ar interesi un aizrautību, jo kaut ko tādu viņi vēl nebija darījuši. Darbnīca visiem patika un radās vēlme vēl atkārtot interesanto nodarbi un pavasarī doties uz Muzeju “Kalna ziedi” un vēlreiz darboties apdrukas darbnīcā.
Vēlāk skolēni ar lepnumu nēsāja savus apdrukātos krekliņus un stāstīja pārējiem skolēniem par radošo veikumu.
|
|||||||
Klausieties stāstniekos!
“Skolas avīzes” veidošana arī mūsdienās
Aizkraukles novada vidusskolas 5.a un 5.b klases skolēni, atbilstoši Skola2030 programmas paraugam, literatūras stundā veidoja skolas avīzi. Darbu drīkstēja veikt individuāli, pāros vai grupās. Sasniedzamais rezultāts bija skolas atšķirību apzināšanās mūsdienās un senākos laikos. Skolēniem bija brīva izvēle, ko ievietot savā skolas avīzē. Darba galvenais uzdevums bija iegūt informāciju par skolu izmantojot dažādus literatūras žanrus (anekdotes, romāni, dzejoļi, sakāmvārdi, tautasdziesmas) vai veicot intervijas (ar vecākiem, klasesbiedriem un citiem). Darbi izdevās lieliski. Skolēni ar lielu interesi dalījās ar pārējiem tajā, kādas lietas par skolu uzzinājuši pēc vecāku intervēšanas.
![]() | ![]() | ![]() |
Fragmenti
no 5.a klases skolnieču – Evelīnas Ostvaldes un Evelīnas Laukazīles – avīzes
“Skolas avīze”.
![]() | ![]() | ![]() |
Fragmenti no 5.a klases skolnieču – Alīnas Neijas, Rūtas Židovas, Karīnas Salmiņas – avīzes “Skolas avīze”.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | |
Fragmenti no 5.b klases skolnieces – Elizabetes Annas Grišinas – skolas avīzes “Gaitenis”.
Mazā biznesa skolas dalība konkursā Radošais intelektuālis
Konkursu organizēja Patentu valde sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru, biedrību “Latvijas Profesionālo patentpilnvarnieku asociācija”, Starptautiskās intelektuālā īpašuma aizsardzības asociāciju Latvijas Nacionālā grupa, kā arī biedrību “Junior Achievement Latvia”.
Skolēni tika aicināti apvienoties divu līdz trīs cilvēku komandās, veidojot uzdevumus un veidot trīs radošus uzdevumus par intelektuālā īpašuma tematiku, kas būtu aktuāli darbu radītāju vienaudžiem.
No mūsu skolas konkursā startēja 3 komandas. Komandu sastāvā startēja Evelīna Ostvalde, Krista Grigoroviča, Adriāna Ozola, Viktorija Krīgere, Karīna Salmiņa un Edvards Maruss (5.a klases skolēni). Komandas izvēlējās veidot uzdevumus, kuri pašiem dalībniekiem būtu interesanti - gan veidoja krustvārdu mīklas, gan online spēli Kahoot (kuru paši arī izspēlējām), gan burtu jūkli un dažādus praktiskos uzdevumus.
Gatavojoties konkursam skatījāmies LR Patentu valdes veidotās interaktīvās animācijas par Intelektuālo īpašumu, Preču zīmi, Dizainparaugu un Patentu, izrunājām Patentu valdes darbības vajadzību un izspēlējām sevis veidotās spēles.
Rezultātus vēl gaidām, bet jau tagad jūtamies ieguvēji, jo ļoti daudz jaunas informācijas uzzinājām.
Veiksmi komandām!