2. martā Laboratorium.lv birojs piedāvāja Kultūra un māksla un teātra māksla prieķšmetā 7. klasēm un 10.b klases skolēniem programmu “Zinātnes un mākslas krustpunkti” tiešsaistē. Interaktīvā nodarbībā skolēni uzzināja kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināj, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri utt. Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Ieskatījās aizkulisēs, lai saprastu, kā rodas īstā māksla.
Skolēnu atsauksmes:
· Es sapratu, ka vēl mūsdienās daudz ko var izdarīt bez datoru palīdzības
· Uzzināju dažādus trikus kādi tiek pielietoti specefektu radīšanā, iemācījos arī veidus kā var savienot ikdienā sastopamus produktus ar to izveidi. Uzzināju arī piem. cik daudz neīsto asiņu izmantoja ''Dvēseļu puteņa'' filmēšanā, kādi vēl ir alternatīvi dažādām vielām un kā tās var savienot ar mākslu.
· Uzzināju ļoti daudz jauna par filmu "Dvēseļu putenis", cik daudz asinis izlietotas, kā veido mākslīgās asinis, kā rodas neīsts sniegs filmās, cik ilgi bija jāfilmē aktierspēli, u.t.t.
· Filmās, lai imitētu sniegu, izmanto smalki sagrieztu papīru. Lai uztaisītu mākslīgās asinis, izmanto kartupeļu cieti Filmās izmanto gumijas rētas vairākos eksemplāros Ainās, kurās ir darbība ar uguni darbojas kaskadieri, jo tas ir ļoti bīstami
· Es uzzināju to, ka spec-efektus mājas apstākļos īstenībā ir ļoti viegli un elementāri sataisīt, jo nekad nebiju domājusi, ka tas vispār ir iespējams. Arī, nekad nebiju domājusi, ka sprādzienus un trikus ar uguni patiešām dara uz cilvēkiem, domāju, ka tas viss ir modificēts datorprogrammās, bet acīmredzot, nē, tas bija mazliet šokējoši priekš manis.
· Uzzināju, ka ūdens izveido pietiekamu barjeru, kas spējīga dažas sekundes pasargāt ādu no apdegumu gūšanas. Vienā no metodēm mākslīgo asiņu pagatavošanai izmanto medu. Filmas "Dvēseļu putenis" uzņemšanas laikā izmantoja aptuveni 15 litrus mākslīgo asiņu. Specefektiem filmas noskaņas radīšanā ir liela nozīme. To kvalitatīvai izpildei nepieciešami zinoši speciālisti, lai rezultāti būtu ticami un droši.
· Es uzzināju, kā var izmantot dažādas vielas, kuras var arī iegādāties ikdienā, lai uztaisītu mākslīgas asinis, sniegu. Arī to ka šo materiālu vajag ļoti daudz.
· Man visinteresantākais likās (neīsti sagriezumi),jo 1kārt tu tos vari sataisīt mājas apstākļos pateicoties kukurūzas cietei, vazelīnam un tonālajam krēmam.
· Taisnību sakot es visus šos parastos piemērus zināju ,jo mums pastāv tāds internets ,kā arī daudzos tv šovos utt. ir šie piemēri. Protams gribētos uzzināt vēl ko interesantāku šajā nozarē. :
· Šajā teātra mākslas stundā uzzināju, ka teātris un māksla ir saistīts ar zinātni. Lai kino filmā uztaisītu specefektus, tiek izmantoti ķīmiskas vielas. Stundā uzzinājām, kā tiek izgatavotas mākslīgās asinis un mākslīgo ādu un mākslīgo sniegu.
· Labdien, stunda man iepatikās , jo bija neparasta un interesanta. Šajā mācību stundā es daudz uzzināju faktus par filmu ""Dvēseļu putenis"". Interesanti bija uzzināt ,kā veido mākslīgas asinis, ka arī līdz šīm brīdim es domāju , ka filmās izmanto īsto sniegu un filmē ziemā. Arī uzzināju jaunu par grimu un kā to var izgatavot mājās, bet par to degšanu es jau zināju. Liels paldies Jums par tādu iespēju!
Šī stunda man ļoti patika ,es uzzināju kā taisa efektus teātrī, kā taisīt rētas , neīstās asins. Sapratu kā māksla saistās ar ķīmiju. Nekad nebiju domājusi ka neīstās asinis ir tik viegli taisīt, domāju kādreiz pamēģināšu sataisīt.
Konkursa mērķis - Bērnu un jauniešu pilsoniskās līdzdalības, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā lietpratības veicināšana un iesaistīšanās Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanā un kopšanā. Svarīgākie konkursa uzdevumi ir uzturēt un attīstīt stāstīšanas tradīciju, līdzdarbojoties mutvārdu tradīcijā un rosinot pašizpausmi mutvārdu stāstīšanas jomā. Izkopt humora izjūtu un anekdošu stāstīšanas iemaņas bērnu un jauniešu vidū. Šajā konkursā aktīvu dalību izrādīja 4. A klases skolēni ar skolotāju Ligitu Veļčinsku.
Konkursa pusfināls notika savā klasē tiešsaistē. Fināls notiks –Smieklu dienā – 2021.gada 1.aprīlī tiešsaistē Zoom platformā. Lielie klases smīdinātāji – katrs ar 20 anekdotēm, bija Krista Grigoroviča, Karīna Salmiņa, Edvards Maruss , Raitis Radziņš, Adriāna Ozola un Sanita Skrimble.
Valsts izglītības satura centrs aicināja
2020.gada rudenī pedagogiem apkopot savu līdzšinējo pieredzi 1991.gada Barikāžu
notikumu izzināšanā un piemiņas saglabāšanā un veido prezentācijas labās
prakses piemēriem (tematiskas mācību stundas, ārpusstundu norises
klases/grupas/skolas/vietējās kopienas ietvaros, skolēnu sadarbība atceres
dienu organizēšana, sadarbība ar skolēniem un viņu vecākiem, pētnieciskie un
radošie darbi, projekti, ekskursijas, tikšanās u.c.).
Valsts izglītības satura centrs vēlas
teikt lielu paldies visiem dalībniekiem par iesūtītajiem pieteikumiem ar
labās prakses piemēriem. Jāsaka, ka katrs pieteikums ir īpašs un nozīmīgs bērnu
un jauniešu patriotisma un pilsoniskās līdzdalības veicināšanā, paaudžu
vienotības un vēsturiskās atmiņas stiprināšanā, atceroties Latvijas valstij
nozīmīgus notikumus.
Mēs tiešām novērtējām Jūsu dalīšanos savā
pieredzē un atvērtībā, ceram, ka pasākums atstājis patīkamas sajūtas un
zināšanas, ko turpmāk nest līdzi ikdienas aktivitātēs un attīstībā!
Paldies Aizkraukles novada vidusskolas direktora
vietniecei Innai Grahovskai
un 11.klase skolniecei Īvijai Grahovskai
par iesūtīto labās prakses darbu
«Barikādēm-30»- 1991.gada Barikāžu notikumu izzināšanā.
“Veicot šo darbu, sapratām, ka galvenā
vērtība ir tuvo cilvēku atmiņas par notikumiem un pārdzīvojumiem, kuros viņi ir
piedalījušies, izjutuši, redzējuši. Jāizmanto šī vērtīgā iespēja, jo daudzu
aculiecinieku vairs nav.
Ir liels prieks ar Jums sadarboties. PATEICĪBA
Ar
cieņu, Monika Daļecka, Valsts izglītības satura centra
27.01. ANV trīs sekcijās strādāja pētniecisko darbu izvērtēšanas komisijas. Skolēnu savus darbus prezentēja TEAMS grupās. Ir vairāki kandidāti dalībai Zemgales reģionālajā konferencē:
Āris Adomaitis, Linda Grundule, Alise Geistere, Megija Dāvidniece, Ilva Šmite, Linda Dābola, Kazāka Kristiāna.
Divi skolēni - Kristers Kraševskis un Ritvars Miščenko pēc darbu praktiskās daļas papildināšanas, kam šobrīd traucējuši epidemioloģiskie apstākļi, startēs augstākā līmenī nākamgad.
Paldies visiem iesaistītajiem!
ZPD koordinatore- A. Romanovska
“Dzīvot tautai,
būt vienotiem Latvijai!” – šie barikāžu atceres logo ierakstītie vārdi bija
nozīmīgi gan toreiz, gan arī tagad, kad jācīnās ar vīrusu.
Labie vārdi
Barikāžu dalībniekiem un trīsdesmitgadei.
·
Es novēlu barikāžu dalībniekiem ilgu un veselīgu mūžu, jo
viņi to ir pelnījuši. Lai bērni vēlāk varētu par šo notikumu uzzināt un pat
runāt ar tā dalībniekiem. Barikādes satuvināja Latviju kā valsti, tādēļ ir
svarīgi, ka arī nākamās paaudzes par to zina.
·
Es novēlu, lai Latvija vienmēr būtu neatkarīga un stipra. Lai
valsts šīs pandēmijas laikā nesabrūk un cilvēki palīdz viens otram.
·
Barikāžu dalībniekiem: Drosme, fiziskā un mentālā izturība,
mērķtiecīgums: tas atjaunoja mūsu valsts neatkarību. Bez jūsu iesaistīšanās
Latvija, iespējams, nemaz nebūtu brīva.
·
Paldies par jūsu aizstāvību un drosmi, jūs mums dāvājāt
brīvību, ko mēs nebūtu saņēmuši ja jūs nebūtu. Tagad mūsu Latvija ir brīva.
·
Es gribu pateikt, kad visi kas piedalījās barikādēs ir ļoti
spēcīgi un visa Latvija jums pateicas par to ka nebaidījāties un aizstāvējāt
Tēvzemi.
·
Liels paldies visiem tiem kuri devās aizsargāt mūsu zemes
neatkarību, kuri atstāja mājās savas ģimenes visu kas viņiem ir lai tik nosargātu
Latvijas neatkarību.
·
Novēlu, lai nekad netiku aizmirsts, tas ko viņi darījuši
Latvijas labā un, lai cilvēki vienmēr lepotos ar viņu darīto.
·
Esmu lepna, ka mums valstī ir tik saprotoši cilvēki, kas
neliek aizmirst par notikušo. Labu veiksmi un veselību cilvēkiem, kas vēl
joprojām ir ar mums, bet 30 gadi atpakaļ stāvēja Barikādēs, paldies par to.
·
Paldies visiem, kas piedalījās barikādēs un nebaidījās riskēt
ar dzīvību aizstāvot savu valsti. Es esmu ļoti pateicīga ik vienam par to, ka
dāvāja man iespēju dzīvot brīvā un sakārtotā valstī.
·
Es novēlu katram latvietim šajā laikā aizdomāties par šo
vēsturisko notikumu un visiem kopīgi uz to atskatīties un to pieminēt!
·
Paldies ikkatram no Jums, kas piedalījās, bija uz vietas vai
sekoja visam līdzi mājās pie radio, par drosmi, apņēmību! Tas, ko Jūs paveicāt
- mūsu Latvija brīva - ir skaisti!
·
Paldies, Jums latvieši! Es esmu Jums pateicīga par brīvību,
ko mūsdienās vairs tik ļoti nenovērtējam, nezinām kā tā tika izcīnīta - ar kādu
spēku, gribu, mīlestību. Es Jūs varu saukt par visīstākajiem latviešiem,
lepojos!
7.b un 10.b kl. skolēni
BARIKĀDES – vienas vecmāmiņas
dzejolis
Jaunā gada janvāris
Jau uz pusi aizgājis.
Tam nāk priekšā datumi,
Kur tiek pieminēti janvāra notikumi.
Jau 30 gadi pagājuši.
Tā laika bērni izauguši,
Kad viņu tēvi, vectēvi un mātes,
Rīgā cēla barikādes.
Šis laiks nav aizmirstams,
Tā saka sirmgalvji ar asarām.
Tad visos bija spēks un drosme,
Lai stātos pretī esošajai varai.
Tautā modās patriotisma gars
Un apslāpēt to nevarēja.
Tautā sākusies bij tāda cīņa,
No cīņas šīs, Latvija, tad kļuva brīva.
Sirsnīgs paldies jums - Līva Razgale (10.b kl.) un Sanita Skrimble
(4.a kl.) par piedalīšanos stāstnieku konkursā. Turpiniet stāstīt un tas kļūs
par greznu un pārliecinošu jūsu pašizpausmes veidu.
Šoreiz konkurss bija video formātā, tāpēc nevienu no
vērtētājiem neizdevās satikt. Vērtējumus un ieteikumus žūrija izteica
rakstiski.
Lūk jums veltītie uzmundrinājumi.
Sanita - Tev ir laba dikcija. Laba pasaka un
atgadījums no vecātēva dzīves. Arī ātrruna par zobenu izmeklēta veiksmīgi.
Līva - Izteiksmīgi,
stāstā prasmīgi lieto intonācijas. Dabīgi un nesamāksloti, ar loģiskiem
uzsvariem. Mierīgs, dabisks runas stils, ar pašcieņu. DIPLOMI
Ar patiesu prieku vēlamies pastāstīt, ka mūsu skolas skolniece Treisija Tifānija Tukre ir izturējusi Latvijas mēroga konkursu un veiksmīgi piedalās Valsts izglītības satura centrs sadarbībā ar British Council pārstāvniecību Latvijā īstenotajā līderības, uzņēmējdarbības un izaugsmes programmā Future Heroes.
Galvenais programmas mērķis ir izglītot jaunietes - nākamās līderes un pārmaiņu veidotājas, stiprinot viņās pašapziņu, empātiju, izturību un attīstot dažādas dzīvei nepieciešamās prasmes.
Dalībnieces laikā no oktobra līdz 2021.gada februārim katru otro sestdienu tiešsaistē tiekas tematiskās darbnīcās (Tech&Entrepreneurship, Digital Impact&Media literacy, Voice&Will u.c.), kurās iedvesmojošu personību, zinošu profesionāļu vadībā, gūst zināšanas un prasmes, lai nākotnē varētu veidot zinošāku un varošāku sabiedrību, kā arī paralēli mentoru vadībā komandas veido sociālos/biznesa projektus, kas sacenšas par balvām dažādās kategorijās.
Priecīgus svētkus katrā mājā!
13.novembrī Aizkraukles novada vidusskolā notika Piedaugavas novada Stāstnieku konkursa „Teci, teci, valodiņa 2020” pusfināls. Pieteikumi video formātā tika iesūtīti no Pļaviņām, Kokneses, Lielvārdes, Allažiem un Aizkraukles. Kopā piedalījās 23 stāstnieki.
Paldies skolotājām Ligitai Veļčinskai, Zintai Rasnačai un Innai Grahovskai, ka palīdzēja sagatavoties mūsu skolas stāstniekiem. Mūsu skolu pārstāvēja 6 dalībnieki:
Līva Razgale, 10.b kl. Adrians Veļčinskis, 8.b kl. Adriāna Ozola, 4. a kl. Sanita Skrimble, 4.a kl. Raitis Radziņš, 4.a kl. Edvards Maruss, 4.a kl. Apsveicam visus dalībniekus ar iegūto titulu Lielais stāstnieks.
Apsveicam Līvu Razgali un Sanitu Skrimbli ar izvirzīšanu uz nākamo kārtu. Konkursa fināls notiek 2020.gada 5.decembrī Rīgas Latviešu biedrībā video formātā.
Lai veicas!
Mūsu
skolas 3. - 4. klašu 120 skolēniem
15.oktobrī bija iespēja piedalīties SIA “P.N.R.”- virtuālā planetārija
nodarbībā „Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”. Nodarbībā skolēni
iepazina mākslu, izmantojot tehnoloģiju iespējas. Leļļu un animācijas izrādi
skolēni skatījās virtuālajā realitātē, izmantojot 3D brilles. Planetārijā tiek
izmantotas ciparu tehnoloģijas, kas ne tikai ļauj demonstrēt zvaigžņotas
debesis un izplatījumu visā tās daudzveidībā, bet arī ļauj izveidot unikālu
"grimšanas efekta klātbūtni" tā , ka tas pilnībā apvij skolēnu un
viņa redzes loku. Skolēniem bija iespēja papildināt savas zināšanas, ielūkoties
mākslas pasaulē, iepazīt mākslas darbus.
Bija aizraujoši
redzēt senos, aizvēsturiskos alu zīmējumus, galveno varoni - zēnu Leo,
aizraujoši bija skatīties, ka atrodies Leonardo da Vinči piezīmju grāmatā un
saprast, ka galveno varoni - zēnu Leo sauc tāpat kā Leonardo da Vinči, uzzināt,
ka Leonardo savas piezīmes lasīja spoguļa priekšā, jo tās bija ačgārnas un to,
ka Leonardo da Vinči rakstīja no kreisās uz labo pusi- spoguļrakstā, stāsta
būtība- izglābt krāsas un atcerēties stāstījuma galveno domu, ka jāliek lietā
iztēli, jo kāda gan būtu pasaule, ja nebūtu krāsu un ja vien būs tādi zēni kā
Leo, tad māksla neizzudīs.
14.oktobrī
Interešu izglītības pulciņa “Jautrie pirkstiņi”
dalībnieki parādīja skolēniem savas
iestudētās krievu tautas pasakas ”Kukulītis”, “Namiņš” un latviešu tautas pasakas ”Kas bailīgāks par
zaķi? “, “Lauva un lapsa”. Pulciņu vada skolotāja Irina Seļezņova. Bērni
uzstājās ar skaistām, košām un mīļam pirkstu lellītēm. Šīs visas lellītes
uztamborēja 4.m klases skolnieces Irinas mamma Ina Kozjakova. Sakām lielu un sirsnīgu
Paldies, par tik jauku sadarbību ar skolu! FOTO
Direktora vietniece I. Grahovska
Kodēšanas saistošo raksturu iepazīs gan pamatskolas, gan vidusskolas skolēni.
Vairāk informācija par mūsu aktivitātēm var atrast šeit: https://codeweek.eu/events.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |