Projekta apraksts

Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD) īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, lai mazinātu to izglītojamo skaitu, kas pārtrauc mācības. Paredzēts iesaistīt vismaz 80% pašvaldību, aptverot ne mazāk kā 665 vispārējās un profesionālās izglītības iestādes.

Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem, atbalsta personālu un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.

Pedagogiem tiek sniegta iespēja profesionāli pilnveidoties un stiprināt prasmes darbā ar izglītojamiem. Projekta ietvaros ir izstrādāti metodiskie līdzekļi. Ir izveidota vienota datu bāze, kas nodrošina regulāru informācijas apmaiņu valsts, pašvaldības un izglītības iestādes līmenī par izglītojamiem, kuriem identificēts risks pārtraukt mācības, veiktajiem preventīvajiem pasākumiem un to rezultātiem. Tas nodrošina pilnvērtīgu statistiku, kā arī ļauj ilgtermiņā izvērtēt pasākumu efektivitāti.

Projekts atbalsta arī jauniešu NVO iniciatīvas, lai aktualizētu mācību pārtraukšanas problēmu pašu jauniešu vidū, ar vienaudžu palīdzību uzrunātu izglītojamos un iesaistītu viņus aktivitātēs. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmu diagnostiku un risinājumiem.

Ar pašvaldību starpniecību tiek nodrošināts individuālais atbalsts izglītojamiem, kuri varētu pārtraukt mācības finanšu resursu trūkuma dēļ, piemēram, tiek kompensēti izdevumi par transportu, ēdināšanu, dienesta viesnīcu, u.c. Tomēr galvenais projekta fokuss ir nevis īslaicīga finansiālās palīdzības sniegšana, bet gan ilgtspējīga visaptveroša mehānisma radīšana, kas veido atbalstošu un iekļaujošu vidi ikvienam izglītojamam.

Ko iegūst ANV izglītojamie?

Katram projektā iesaistītajam izglītojamajam pedagogs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu (IAP), kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos atbalsta pasākumus šo risku mazināšanai:

  • pedagogu un atbalsta personāla konsultācijas/konsultatīvo atbalstu (pedagogs, psihologs, sociālais pedagogs, pedagoga palīgs, speciālās izglītības pedagogs);
  • ēdināšanas izdevumu kompensācijas;
  • individuālo mācību līdzekļu iegādes izdevumu kompensācijas;
  • individuālās lietošanas priekšmetu iegādes izdevumu kompensācijas;
  • iespēju iesaistīties Jauniešu NVO projektos pašvaldībās.

Ko iegūst ANV pedagogi?

  • iespēju un resursus individuāli strādāt ar skolēniem, kuriem tas nepieciešams;
  • profesionālās kompetences pilnveidi;
  • seminārus;
  • supervīzijas;
  • darbnīcas;
  • konferences;
  • metodiskos atbalsta līdzekļus;
  • sistēmu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku identificēšanai un novēršanai.

Pumpurs 2022./2023. gads Aizkraukles novada vidusskolā

1.semestrī – 36 individuālie atbalsta plāni.  Koordinatore- Ilva Ievāne


Pumpurs 2021./2022. gads Aizkraukles novada vidusskolā

  1.semestrī  - 49 individuālie atbalsta plāni.  Koordinatores- Ilva Ievāne, Marika Apiņa

  2.semestrī – 49 individuālie atbalsta plāni.  Koordinatore- Ilva Ievāne

Pumpurs 2020./2021. gads Aizkraukles novada vidusskolā

 Koordinatores- Ilva Ievāne, Marika Apiņa

2020./2021. 1.semestrī  - 75 individuālie atbalsta plāni

2020./2021. 2.semestrī – 85 individuālie atbalsta plāni

_____________________________________________________________

Koordinatores- Ira Bakuļina, Silvija Bērzzkalne, Gunita Elksne

2018./2019. m.g.2.semestrī-31 individuālais atbalsta plāns

2019./2020.m.g. 1. semestrī- 65 individuālie atbalsta plāni

2019./2020.m.g.2. semestrī- 

Vērtējam paveikto pedagoģiskās padomes sēdē

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1rrkjXXdLoD2nGNWBaN6zqboxWt4JwiUO


Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.