„Centos skolā apgūt visu, ko man skolotāji deva. Vēlāk tas ļoti palīdzēja.“
Tā saka mūsu skolas absolvents, 6.b klases skolnieces Agneses tētis – uzņēmējs Harijs Galino, kuru Karjeras nedēļas, kas bija veltīta uzņēmējspēju attīstīšanai, ietvaros aicinājām uz klases stundu, lai uzzinātu viņa pieredzi, kā kļūt par uzņēmēju, kāda ir saistība starp skolā iegūtajām zināšanām un nākotnes karjeru. Agneses tētis vairākkārt skolēniem atgādināja, ka viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc viņam dzīvē pavērušās vairākas iespējas, ir tas, ka viņš skolā labi mācījās visus priekšmetus, jo skolēns vēl ne 6.klasē, ne dažākārt arī 12.klasē nezina, ko darīs pēc vidējās izglītības iegūšanas.
Harijam jau skolas gados patikusi militārā joma, viņš vēlējies kļūt par virsnieku. Tomēr pēc vidusskolas nebija uzņemšanas Aizsardzības akadēmijā, tāpēc viņa studiju izvēle bija jurisprudence, kādu laiku pēc studijām viņš strādājis tieslietu nozarē, taču doma par darbību militārajā jomā netika atmesta. Kopš 2002.gada Harijs Galino ir Latvijas Republikas Zemessardzē, nu jau vada komandieris, kura pakļautībā ir 34 cilvēki. Darbojoties Zemessardzē, Harijs secināja, ka ir grūtības iegādāties kvalitatīvu ekipējumu. Tā radās ideja par sava uzņēmuma veidošanu. Tagad Harijam Galino ir savs mikrouzņēmums, kurā nodarbināti 7 cilvēki. Tas ir tirdzniecības uzņēmums, kurš gan fiziskā veikalā, gan interneta veikalā tirgo aktīvā tūrisma, medību un militāro ekipējumu. Harija Galino uzņēmums sadarbojas ar valsts iestādēm, kas saistītas ar drošību – NBS, Valsts robežsardzi, policiju un citām. Skolēniem bija interesanti uzzināt, ka Agneses tēta uzņēmums sadarbojas ar 70 uzņēmumiem pasaulē. Uzņēmējs izstāstīja, cik būtiski ir pārbaudīt sadarbības partneru uzticamību, piedāvājumu, preces kvalitāti, piegādes nosacījumus u.c. Agneses tētis skolēniem nosauca vairākas reālas situācijas no uzņēmēja ikdienas un vaicāja, kādas prasmes nepieciešamas šīs situācijas risināšanā, kurš mācību priekšmets līdz ar to ir skolā jāmācās. Skolēni secināja, ka nepieciešamas visdažādākās prasmes un svarīgi ir visi priekšmeti – dabaszinības (fizika, ķīmija, bioloģija), matemātika, ekonomika (piem., jāprot lasīt statistiku), nepieciešamas labas datorprasmes un valodu zināšanas, jo īpaši – labas latviešu valodas zināšanas.
Tikšanās otrajā daļā uzņēmējs izspēlēja ar skolēniem situāciju par uzņēmuma radīšanu. Skolēni tika aicināti uz lapiņas uzrakstīt trīs lietas, ko viņi labprāt darītu (vai jau tagad dara), ja vairs nebūtu jāmācās. Tad tika jautāts, kurš no skolēniem gribētu dalīties ar savām idejām un kura būtu tā aktivitāte, kuru skolēns gribētu pārvērst biznesā. Visi kopā apsrieda Dāvja ideju, kurš ir aizrautīgs skūtera braucējs, par sporta veikala dibināšanu no nulles. Skolēni aktīvi meklēja atbildes, kas nepieciešams veikala dibināšanai, ar ko jāsāk, uzzināja, kas ir uzņēmuma reģistrēšana, pamatkapitāls, kā veidojas uzņēmuma darbinieka alga, cik svarīga ir uzņēmuma tēla veidošana, laba reputācija.
Laila Andžāne, 6.b klases audzinātāja